VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I.
Základné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú vydané:
HR Business CLEANING, s.r.o.
IČ: 55 711 324
so sídlom: Bajkalská 45G, Bratislava – mestská časť Ružinov 821 05
zapísanej v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 172256/B
konajúcej: Alexander Szabo
kontaktné údaje:
email: info@luxurycleaning.sk
telefón: 02/90900200
web: www.luxurycleaning.sk
(ďalej len „poskytovateľ“)
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti poskytovateľa a fyzickej osoby, ktorá uzatvára spotrebiteľskú zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ (ďalej len „objednávateľ“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupného na internetové adrese www.luxurycleaningsk (ďalej len „internetový obchod“).
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou spotrebiteľskej zmluvy. Odchýlne dojednanie v spotrebiteľskej zmluve má prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
- Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II.
Informácie o službách a cenách
- Informácie o službách, vrátane uvedenia ceny jednotlivých služieb a ich špecifikácií sú uvedené pri jednotlivých službách v katalógu internetového obchodu. Ceny služieb sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny služieb zostávajú v platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie spotrebiteľskej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
- V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s poskytovanými službami. Informácia o nákladoch spojených s poskytovanými službami uvedenými v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je služba poskytovaná v rámci územia Slovenskej republiky.
- Prípadné zľavy z ceny služby nie je možné navzájom kombinovať, ak sa nedohodne poskytovateľ s objednávateľom inak.
III.
Objednávka a uzavretie spotrebiteľskej zmluvy
- Náklady vzniknuté objednávateľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím spotrebiteľskej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí objednávateľ sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
- Objednávateľ vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie, prípadne
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode.
- Pri zadávaní objednávky si objednávateľ vyberie službu, spôsob platby a dátum jej dodania.
- Pred odoslaním objednávky je objednávateľovi umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle objednávateľ poskytovateľovi kliknutím na tlačidlo Objednať. Údaje uvedené v objednávke sú poskytovateľom považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie objednávajúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami.
- Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle poskytovateľ objednávateľovi potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú objednávateľ pri objednaní zadal. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky poskytovateľa.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže poskytovateľ splniť, zašle objednávateľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh spotrebiteľskej zmluvy a spotrebiteľská zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením objednávateľa o prijatí tejto ponuky poskytovateľovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
- Všetky objednávky prijaté poskytovateľom sú záväzné. Objednávateľ môže zrušiť objednávku, pokým nie je objednávateľovi doručené oznámenie o prijatí objednávky poskytovateľom. Objednávateľ môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle poskytovateľa alebo elektronickou správou na email poskytovateľa, obe uvedené v týchto obchodných podmienkach.
- V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane poskytovateľa pri uvedení ceny služby v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je poskytovateľ povinný poskytnúť objednávateľovi službu za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že objednávateľovi bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Poskytovateľ informuje objednávateľa o chybe bez zbytočného odkladu a zašle objednávateľovi na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh spotrebiteľskej zmluvy a spotrebiteľská zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí objednávateľom na emailovú adresu poskytovateľa.
IV.
Zákaznícky účet
- Na základe registrácie objednávateľa vykonanej v internetovom obchode môže objednávateľ pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže objednávateľ vykonávať objednávanie tovaru. Objednávateľ môže objednávať tovar tiež bez registrácie.
- Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je objednávateľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je objednávateľ pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené objednávateľom v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú poskytovateľom považované za správne.
- Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Objednávateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
- Objednávateľ nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
- Poskytovateľ je oprávnený zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď objednávateľ svoj užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, ak objednávateľ poruší svoje povinnosti zo spotrebiteľskej zmluvy a týchto obchodných podmienok.
- Objednávateľ berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia poskytovateľa, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
V.
Platobné podmienky a poskytnutie služby
- Cenu služby a prípadné náklady spojené s poskytnutím služby podľa spotrebiteľskej zmluvy môže objednávateľ zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi:
- bezhotovostne prevodom na bankový účet poskytovateľa BANKA: SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA, A.S., IBAN: SK86 0900 0000 0052 0732 9965, SWIFT: GIBASKBX
- bezhotovostne prevodom na účet poskytovateľa prostredníctvom platobnej brány
- Spoločne s cenou služby je objednávateľ povinný zaplatiť poskytovateľovi aj prípadné náklady spojené s poskytnutím služby podľa spotrebiteľskej zmluvy.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje objednávateľ podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.
- V prípade bezhotovostnej platby je záväzok objednávateľa zaplatiť cenu služby splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet poskytovateľa.
- Poskytovateľ nepožaduje od objednávateľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada ceny služby pred poskytnutím služby nie je zálohou.
- Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov, v znení neskorších predpisov je poskytovateľ povinný vystaviť objednávateľovi pokladničný doklad. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín. Objednávateľ súhlasom s obchodnými podmienkami vyjadruje svoj súhlas so zaslaním pokladničného dokladu v elektronickej forme na emailovú adresu objednávateľa.
- Služba je objednávateľovi dodaná:
- na adrese určenej objednávateľom v objednávke,
- v termíne určenom objednávateľom v objednávke.
- Prípadné náklady na poskytnutie služby v závislosti na spôsobe a forme dodania služby sú uvedené v objednávke objednávateľa a v potvrdení objednávky poskytovateľom.
- V prípade, ak je z dôvodov na strane objednávateľa nutné službu poskytnúť v náhradnom termíne, opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je objednávateľ povinný zaplatiť všetky a akékoľvek náklady spojené s náhradným, opakovaným alebo iným spôsobom poskytnutia služby.
- Pri preberaní poskytnutej služby od povereného zástupcu poskytovateľa je objednávateľ povinný skontrolovať rozsah a akosť poskytnutej služby a v prípade akýchkoľvek vád služby alebo škody na vlastníctve objednávateľa, ktorá preukázateľne vznikla a bola preukázateľne spôsobená poskytovateľom v súvislosti s poskytovaním objednanej služby v priebehu poskytovania služby, toto bezodkladne detailne uviesť do preberacieho protokolu.
- Služba sa považuje za dodanú jej protokolárnym prevzatím objednávateľa od poskytovateľa, pričom protokol o dodaní/prevzatí služby musí okrem iných náležitosti obsahovať dátum a čas dodania/prevzatia služby, mená, priezviská a podpisy objednávateľa a poverenej osoby poskytovateľa.
- Poskytovateľ vystaví objednávateľovi daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu objednávateľa.
VI.
Odstúpenie od zmluvy
- Objednávateľ, ktorý uzavrel spotrebiteľskú zmluvu, má právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu.
- Lehota pre odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy predstavuje 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia spotrebiteľskej zmluvy, najviac však 1 kalendárny deň pred dohodnutým termínom započatia poskytovania služby poskytovateľom, ak je doba od uzavretia spotrebiteľskej zmluvy do dohodnutého termínu poskytnutia služby rovná alebo kratšia, ako je 14 kalendárnych dní odo dňa uzavretia spotrebiteľskej zmluvy.
- Objednávateľ nemôže okrem iného odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy:
- ak bola služba dodaná s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a poskytovateľ pred uzavretím zmluvy oznámil objednávateľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa v znení neskorších predpisov.
- Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí objednávateľ odoslať prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy.
- Pre odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy môže objednávateľ využiť vzorový formulár k odstúpeniu od zmluvy poskytovaný poskytovateľom. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy zašle objednávateľ na emailovú alebo doručovaciu adresu poskytovateľa uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Poskytovateľ potvrdí objednávateľovi bezodkladne prijatie formulára.
- Ak odstúpi objednávateľ od spotrebiteľskej zmluvy, vráti mu poskytovateľ bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy, všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Poskytovateľ vráti objednávateľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým objednávateľ súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
- Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy v prípade nemožnosti poskytnutia objednanej služby objednávateľovi zo strany spotrebiteľa, ktorej dôvodom je zásah vyššej moci (vis major). Poskytovateľ bezodkladne informuje objednávateľa prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti objednávateľovi v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od spotrebiteľskej zmluvy objednávateľovi všetky peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným objednávateľom.
VII.
Práva z vadného plnenia
- Poskytovateľ zodpovedá objednávateľovi, že dodaná služba pri prevzatí nemá vady. Poskytovateľ zodpovedá objednávateľovi, že v dobe, kedy objednávateľ službu prevzal najmä:
- služba bola poskytnutá v dohodnutom rozsahu a dohodnutej akosti,
- v priebehu poskytovania služby nevznikla na vlastníctve objednávateľa škoda preukázateľne spôsobená poskytovateľom v súvislosti s poskytovaním objednanej služby.
- V prípade výskytu vady služby a/alebo škody na vlastníctve objednávateľa preukázateľne spôsobenej poskytovateľom v súvislosti s poskytovaním objednanej služby môže objednávateľ poskytovateľovi predložiť reklamáciu a požadovať:
- bezodkladné bezplatné odstránenie vady služby
- náhradu spôsobenej škody.
- Reklamáciu si objednávateľ uplatňuje uvedením vád a/ alebo prípadnej škody do preberacieho protokolu u osoby určenej poskytovateľom. Poskytovateľ je povinný prijať reklamáciu. Osoba určená poskytovateľom môže reklamáciu vybaviť iba bezodkladným bezplatným odstránením vady služby. V prípade, ak sa reklamácia týka spôsobenej škody, tak reklamáciu postúpi na vybavenie poskytovateľovi. Poskytovateľ je povinný objednávateľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy objednávateľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie objednávateľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, poskytovateľ alebo ním poverená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z vadného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z vadného plnenia si uplatňuje, je Poskytovateľ alebo ním poverená osoba povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a objednávateľ má právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle objednávateľa (uplatnenie práva z vadného plnenia) poskytovateľovi.
- Právo z vadného plnenia objednávateľovi nepatrí, ak objednávateľ vadu a/alebo prípadnú škodu sám spôsobil.
- V prípade oprávnenej reklamácie má objednávateľ právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže objednávateľ u poskytovateľa uplatniť v lehote jedného mesiaca po dodaní služby.
- Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má objednávateľ.
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou poskytovateľa za vady upravuje reklamačný poriadok poskytovateľa.
VIII.
Doručovanie
- Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
- Objednávateľ doručuje poskytovateľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Poskytovateľ doručuje objednávateľovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
IX.
Mimosúdne riešenie sporov
- Objednávateľ má právo obrátiť sa na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva. Objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak poskytovateľ na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť objednávateľa obrátiť sa na súd.
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov zo spotrebiteľskej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr.@soi.sk. Internetová adresa: https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi poskytovateľom a objednávateľom zo spotrebiteľskej zmluvy.
- Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/a, 827 15 Bratislave, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
- Poskytovateľ je oprávnený k poskytovaniu služieb na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný Okresný úrad odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
X.
Záverečné ustanovenia
- Všetky dojednania medzi poskytovateľom a objednávateľom sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený spotrebiteľskou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, zmluvné strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Poskytovateľ nie je vo vzťahu k objednávateľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
- Všetky práva k webovým stránkam poskytovateľa, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží poskytovateľovi. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu poskytovateľa.
- Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Objednávateľ nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.
- Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná poskytovateľom v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
- Znenie obchodných podmienok môže poskytovateľ meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
- Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.11.2023